top of page
Vragen
over uw
Vloeren 
  • Wordt de vloer voorzien van plinten?

De vloeren die wij installeren worden standaard voorzien van Lage plinten. De kleur van de plinten is bijpassend bij de vloer die u heeft gekozen. 

 

  • Worden er dilatatieprofielen gebruikt?

Dilatatieprofielen zijn profielen die onder de deurpost gemonteerd worden. Een dilatatieprofiel verkleint het risico op bollingen. De dilatatieprofielen worden als voorzorgsmaatregel geplaatst bij woningen boven de 60m2. 

 

  • Wat is de legrichting?

De vloeren worden altijd in de lengte van de woning geplaatst. Heeft u een andere voorkeur kunt u dit natuurlijk aangeven en houden wij hier rekening mee. 

  • Worden de plinten gekit? 

Heeft u hogen plinten besteld dan worden deze gekit, mits de muren zijn geschilderd. Lage plinten worden op de vloer gelijmd.  

  • Wanneer kan mijn vloer gelegd worden?

Wij leveren de vloeren vaak op de dag van de oplevering. De vloeren moeten vervolgens 2 dagen acclimatiseren, waarna wij aan de slag gaan met de installatie van de vloer. Het installeren van de vloer duurt gemiddeld genomen 1 dag. De exacte planning bespreken wij met u. Zo kan het zijn dat u eerst wilt schilderen en vervolgens de vloer te laten installeren.

  • Wordt er rekening gehouden met snijverlies? 

Wij nemen altijd ruim voldoende pakken mee om te voorkomen dat de vloer niet gelegd kan worden. Alle resterende pakken nemen wij weer mee terug. Wanneer u extra planken wilt behouden kan dit in overleg. 

  • Verkopen jullie visgraat vloeren? 

Wij verkopen alleen visgraat vloeren als click-variant. 

  • Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn vloer wordt gelegd?

Jij hoeft niet aanwezig te zijn bij het installeren van de vloer mits de sleutel bij de voorman is. 

  • Hoe geef ik jullie toegang tot mijn woning?

Wanneer u de sleutel in ontvangst neemt. Kunt u contact opnemen met onze voorman. Hij labelt de sleutels en neemt deze voor u in ontvangst. Na afloop van de installatie wordt de sleutel op het keukenblad achtergelaten en krijgt u een melding van oplevering. (Uiteraard is het ook mogelijk om afwijkende afspraken te maken). 

 

  • Hoelang duurt het om de vloer te installeren?

Wij streven er naar om appartementen onder de 100m2 worden in één dag te Installeren. 

  • Hoe kan ik mijn vloer het beste onderhouden?

Voor een laminaat vloer raden wij aan gebruik te maken van een licht vochtige dweil. Verder kunt u gebruik maken van Laminaat Reiniger. 

 

  • Wat moet ik doen met waterschade? 

Neem bij waterschade direct contact op met de beheerder van uw woning. 

  • Zijn jullie vloeren geschikt voor vloerverwarming en/of koeling?

Al onze vloeren zijn geschikt voor vloerverwarming en/of koeling.

 

  • Voldoen jullie vloeren aan alle gestelde eisen van de verhuurder?

Al de vloeren die wij aanbieden voldoen aan de gestelde eisen van de verhuurder!

 

  • Wat kan ik kwalitatief verwachten van een vloer van            HÜGGE?

De vloeren die Wijnands Koornstra levert zijn van hoge kwaliteit. Voor de laminaatvloeren maken wij gebruik van een 8mm dikke plank. Op onze pvc-vloeren zit een slijtlaag van 0,3 tot 0,5 mm. 

Mochten er binnen een jaar problemen ontstaan lossen wij dit natuurlijk zo snel mogelijk op!

  • Wat betekend een “zwevende” vloer?

Dit betekend dat de vloer een clicksysteem heeft waardoor deze niet direct op de dekvloer wordt vastgelijmd. 

  • Waarom mag mijn vloer niet verlijmd worden?

In huurwoningen is er een eis dat de woning ‘kaal’ opgeleverd dient te worden zodra de huurder zijn/haar woning verlaat. Dit maakt het niet mogelijk een vloer te verlijmen aan de dekvloer. 

Vragen
over uw
gordijnen
  • Hoelang duurt het voordat mijn gordijnen gereed zijn?

Na het inmeten duurt het gemiddeld 5 weken voor de gordijnen uit productie zijn. 

  • Moet ik aanwezig zijn voor het inhangen van mijn gordijnen?

Jij hoeft niet aanwezig te zijn tijdens het inhangen van de gordijnen. Dit heeft wel onze voorkeur.

  • Kan ik mijn gordijnen wassen?

Neem hierover contact op met ons. Dit verschilt per stof

Vragen
over uw
schade
  • Als er iets is met mijn vloer of gordijn, waar kan ik dan terecht?Voor klachten m.b.t. de vloer kan jij mail naar         service@hugge.nl 

Vragen
over uw
betalingen
  • Wanneer moet ik de eindfactuur betalen?

Wij vragen u de eindfactuur te betalen binnen 14 dagen nadat we uw vloer of gordijn hebben geinstalleerd

  • Waarom moet ik een aanbetaling doen van 50%?

Wij bestellen de materialen pas op het moment dat u heeft aanbetaald, vanaf dit punt gaat ons process van start

  • Ik heb nog geen offerte ontvangen, wat nu?

Wij vragen u om een mail te sturen naar info@hugge.nl

bottom of page